MITÄ ON KETOOSI?

Ketogeeninen dieetti on matalahiilihydraattinen, kohtuullisesti proteiineja ja paljon rasvaa sisältävä dietti, jolla on terveyteen monella tavalla edullisia vaikutuksia. Ketoosi käytännössä tekee kehosta rasvanpolttokoneen auttaen pudottamaan painoa
ja nostaen samalla hurjasti energiatasoja.

Ketoosiksi kutsutaan aineenvaihdunnn tilaa, jossa elimistön pääasiallinen energianlähde muuttuu glukoosin sijasta ketoaineiksi. Ihmiskeho tuottaa energiaa kahdella eri tavalla - polttamalla energiaa hiilihydraateista sekä tuottamalla ketoaineita rasvasta.

Ketoosi käynnistyy, kun hiilihydraattien saantia rajoitetaan ravinnossa useamman päivän ajan alle 20-50 grammaan vuorokaudessa. Jo nukutun yön jälkeen (8 tuntia) elimistö on yleensä lievässä ketoosissa, mikäli aineenvaihdunta toimii
normaalisti.

Ketoaineiden muodostuminen on kuitenkin sitä hitaampaa mitä lihavampi henkilö on. Eli mitä suurempi keskivartalolihavuus, sitä hitaammin ketoosi käynnistyy. Mutta
toisaalta mitä vähemmän syöt hiilihydraatteja, sitä tehokkaammin ketoaineita tuotetaan maksassa.

Ketoosi on elimistölle normaali tila ja osa normaalia aineenvaihduntaa. Elimistö kykenee polttamaan kehon omaa varastorasvaa energiaksi silloin kun ravinnonsaanti hiilihydraateista on niukkaa. Ihmisen kehityshistorian aikana ketoosi ja rasva-aineenvaihdunnan aktiivisuus ovat olleet avainasemassa ihmisen selviytymisen kannalta.

Ketoosi alkaa vähitellen 3-4 päivän hiilihydraattirajoituksen jälkeen, kun elimistön omat glukoosivarastot on käytetty loppuun. Ketoaineiden tuotanto aktivoituu ja se on elimistön normaali reaktio, jolla turvataan elimistön energiansaanti
(aivot ja keskushermosto).

Testaa sopiiko ohjelma sinulle TÄSTÄ

MUISTA JÄTTÄÄ YHTEYSTIETOSI TESTIN LOPUSSA JOS HALUAT LISÄTIETOJA OHJELMASTA

KATSO YOUTUBESTA ESITTELYVIDEO KETOFIT4EVER-PAINONHALLINTAOHJELMASTA